Doel:
- de leerling weet wat een onderzoek is
- de leerling kan het onderzoek uitvoeren
- de leerling maakt van het onderzoek een verslag
- de leerling kan een verslag maken (voorblad, inhoudsopgave, de vragen + antwoorden, wat ging goed, wat heb je geleerd, ….)
Wat heb je nodig:
- computer
- pen en papier
- info via websites
Wat ga je doen:
- je gaat een onderzoek doen naar TV-reclame
- je weet voor wie reclame bedoeld is
- je weet hoe lang reclame duurt op tv (reclameblok)
- je weet hoe duur reclame is op TV
- je weet hoeveel TV-reclameblokken er zijn op 1 dag
- je weet voor welke producten er reclame wordt gemaakt
- je weet dat mensen door reclame worden beïnvloed
Welke hulp:
- de aanwezige begeleider(s)
Hoe ga je dit doen:
- je werkt samen in een groepje van 2
Hoeveel tijd:
- 6- 8 lesuren
Wat moet je kunnen:
- vragen bedenken voor het onderzoek naar TV-reclame
- samenwerken
- een planning maken
- een werkverdeling maken
- nauwkeurig/netjes werken
Hoe wordt het beoordeeld:
- je laat eerst de vragen zien aan de begeleider
- de begeleider tekent dit af op de aftekenlijst
- daarna ga je de antwoorden opschrijven en laat dit zien aan de begeleider
- de begeleider tekent dit af op de aftekenlijst
- daarna ga je hierover een verslag maken
- het cijfer telt 1x mee voor Nederlands
Download de opdrachtbeschrijving.
Download het scoreformulier.