Juryrapport

De docenten hebben uitleg gegeven over het diorama en allerlei aanleidingen voor een monument. Jullie hebben een idee voor een diorama bedacht, die nu aan een jury wordt gepresenteerd. Elk tweetal krijgt na de presentatie een juryrapport. Daar staat op wat zij van het idee en van de vormgeving vinden.

Leerversterkers
Presenteren
Benodigdheden
Prezi/model/prototype/schets/film/animatie/…
Tijd
5 minuten per presentatie
Werkvorm
Presentatie

Doel

  • Je leert de jury overtuigen van de waarde van het gepresenteerde product/project, zodat het daarna in de volgende lessen uitgevoerd kan worden
  • Je leert materiaal ordenen en kiezen
  • Je leert een presentatie ontwerpen
  • Je leert spreken voor een jury

 

Opdrachten

De presentatie

  1. Jullie gaan het idee voor het diorama presenteren
  2. Om jullie op weg te helpen vinden jullie hieronder door wie en de manier waarop jullie beoordeeld worden
  3. Beoordeel eerst je eigen werk aan de hand van het beoordelingsforumlier
  4. Dit formulier dat jij dus al ingevuld hebt, neem je mee naar de jury

Wie beoordelen er?

Je wordt beoordeeld door twee mensen. Onder andere een leerling uit havo-4 of vwo-5 en een docent.

Wat doet de jury?

De jury beoordeelt de presentaties en beslist of de ideeën uitgevoerd kunnen worden. De jury geeft eventueel tips ter verbetering.

Waar let de jury op?

  1. Is de aanleiding voor het maken van het monument duidelijk gemaakt?
  2. Is de betekenis van het ontwerp duidelijk gemaakt?
  3. Welke boodschap wil je overbrengen met het kunstwerk?
  4. Voldoet het kunstwerk aan de gestelde voorwaarden (vorm-uitvoerbaar in tijd)?

Tot besluit kan de jury praktische tips geven.