Je maakt het beeldverhaal: 'Hoe zie jij je toekomst?'
Je kiest een deelaspect van het thema dat je interessant vindt.
Op grond van ieders belangstelling stellen we groepen samen.
Elke groep onderzoekt zijn deelaspect.
Elke groep maakt een verslag over het onderzoek.
Elke groep maakt een werkstuk en een presentatie van dit werkstuk.
Meer over de presentatie van het werkstuk...
De klas en de docent kiezen de presentaties, die mee gaan doen aan de landelijke wedstrijd van Artcadia.
Ieder van ons denkt na over zijn/haar eigen toekomst en geeft dit weer in een beeldverhaal.
We gaan nader kennismaken met het thema. We lezen het verhaal over Mila, Per en Anne. We maken een lijst met trefwoorden, die met het thema te maken hebben.
Ieder van ons onderzoekt enkele aspecten, die hem of haar aanspreken.
Iedereen maakt een lijstje met zijn of haar favoriete onderwerpen en noemt drie argumenten voor deze keuze. Klik hier voor de lijst met onderwerpen...
De groepjes zijn samengesteld. Klik hier voor het overzicht.
Je gaat samen met de andere leden van jouw groep een oriƫnterend onderzoek doen over jullie onderwerp.
Jullie maken een mindmap over jullie onderwerp.
Jullie maken een planning.
Nadat de planning is goedgekeurd door de begeleider, gaan jullie aan de slag
Jullie stellen de hoofdvraag op en bedenken deelvragen.
Jullie gaan op zoek naar antwoorden op jullie onderzoeksvragen.
Jullie zoeken ook iemand buiten school, die veel weet over jullie onderwerp.
Jullie stellen interview vragen op.
Jullie maken een verslag over jullie onderzoek.
Jullie leveren het onderzoeksverslag in.
Als het verslag is goedgekeurd, gaan jullie een werkstuk maken.
Jullie maken een presentatie van jullie werkstuk.
Jullie geven de presentatie.
De klas en de docent kiezen de presentaties die mee gaan doen aan de landelijke wedstrijd van Artcadia.
Tenslotte voeren jullie het eindgesprek met de begeleider.