Doel:
- de leerling weet wat een onderzoek is
- de leerling kan het onderzoek uitvoeren
- de leerling maakt van het onderzoek een verslag
- de leerling weet wat er in het verslag moet komen te staan: voorblad, inhoudsopgave, de vragen+ antwoorden, wat ging er goed, wat heb je geleerd,….
Wat heb je nodig:
- computer
- pen en papier
- info van medeleerlingen
Wat ga je doen:
- je gaat een onderzoek doen naar lunchpakketten
- je weet of je klasgenoten een gezonde lunch eten
- je weet wat een gezonde lunch is
- je weet waar je op moet letten: smaak, calorieën, kosten
- je weet hoe de lunch wordt meegenomen naar school
- je weet de voor- en nadelen van zelf een lunch meenemen
- je weet wat de school verkoopt in de lunchpauze
- je weet hoe duur dit is
Welke hulp:
- de aanwezige begeleider(s)
Hoe ga je dit doen:
- je werkt samen in een groepje van 2
Hoeveel tijd:
- 6-8 lesuren
Wat moet je kunnen:
- vragen bedenken voor het onderzoek naar lunchpakketten
- samenwerken
- een planning maken
- een werkverdeling maken
- nauwkeurig en netjes werken
Hoe wordt het beoordeeld:
- je laat eerst de vragen zien aan de begeleider
- de begeleider tekent dit af op de aftekenlijst
- daarna ga je de antwoorden opschrijven en laat dit zien aan de begeleider
- de begeleider tekent dit af op de aftekenlijst
- daarna ga je hierover een verslag maken
- het cijfer telt 1x mee voor Nederlands.
Download de opdrachtbeschrijving.
Download het scoreformulier.